"Hatar snabbköps-kassörskan mej?"

är det någonting du funderar över...? svara på dessa påståenden och få reda på sanningen!

  • berättar du priset på frukt/grönt när du ser att kassörskan inte verkar veta vilken frukt det ät (detta är inte till någon hjälp då allt har speciella koder som måste skrivas in)?

  • lägger du alla dina varor i sporadiska berg på bandet?

  • om så är fallet, lägger du påsen underst så den automatiska frammatningen av bandet upphör och kassörskan måste lyfta alla varor...?

  • när kassörskan sträcker fram handen för att ta emot dina mynt, lägger du dem då på disken istället?

  • ställer du alltid PET-flaskor upp på bandet så att de, när bandet stannar, ramlar på kassörskan och gör illa henne?

  • när du ska få tillbaka din växel; står du då alltid lite extra långt bort så kassörskan måste sträcka sej för att ge tillbaka DINA pengar?

  • när du står och väntar på din tur (och tycker det tar för lång tid) och har dina varor på bandet struntar du då i att vända streckkoderna åt rätt håll.. och låter sedan kassörskan veta att du tyckte det tog lång tid genom att va dryg?

  • tar du ut din ilska på någon du aldrig träffat förut?

  • när du betalar med kort; står du då och tänker på annat när du egentligen ska trycka på "Klar" och sedan låter kassörskan få skulden för att det tog sån tid?

  • lägger du dina frysvaror i påsar och knyter åt hårt så d inte finns en fis i rymden att streckkoden ska kunna läsas av?

om du har svarat JA på något eller fler av ovanstående påståenden så är du ett onödigt irritationsmoment i någons vardag...


P.s. det är inte den bittra kassörskan som har bloggen som har skrivit inlägget ;) D.s.


Kommentarer
Postat av: Melker

och jag svarar ärligt och glatt NEJ på alla frågor..

Det måste bero på min tidigare karriär som kassörska!

2008-10-24 @ 22:39:25
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är kanske lite dålig på streckkoderna och en dålig dag kanske jag även bygger några berg... men förutom det är jag en snäll kund!

2008-10-25 @ 16:10:26
URL: http://maalinwiklund.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag är en utomordentlig kund! Lägger alla varor efter varandra med streckkoderna åt rätt håll (gud förbjude berg!!) och är exeptionell trevlig och uppmärksam när det kommer till betalning och kortdragning.

Du vill ha mig!!

p.s. du kanske skulle skaffa ett annat jobb, din bittra jävel? ;)

2008-10-26 @ 21:55:09
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: Nillo

Hihi,jag förstår dig precis!

och nej inte jag kassörska sen begynnelsen!!

Hur många ggr hamnar man i en kassa och känner: flytta på dig,jag fixar det snabbare själv,och betala med avreg kontokort då de måste be om hjälp av kamrater för de har ingen aning om hur man gör när det tekninka inte fungerar!!!

Ses på söndag!!

Kram

2008-10-27 @ 13:30:45
Postat av: Fucky

HAHAHAHAHHAAH

HAHAHAHA

Du glömde dock "Hallå, jag var här och handlade för en halv timme sen och glömde då min kupong på 1.50:-, kan du släppa allt du håller på med och registrera den?" Kassörskan svarar då vänligt att kunden får gå till kundtjänst med sin kupong. Kunden knöglar då ihop kupongen och kastar på kassörskan.



-personlig favorit

2008-11-07 @ 11:17:40
Postat av: emma

jag har utmanat dig Flexi ;)

2008-11-07 @ 18:20:40
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Cin

Har du aldrig fått en gurka i huvudet som svar?

2008-11-08 @ 23:50:35
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Glada mamman

Nej,svarar jag på allt! Är fullständigt oskyldig och alltid omtänksam, speciellt mot dammsugarförsäljare och kassörskor! Tänk, det kunde ju vara min dotter..../Kra M

2009-03-28 @ 17:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0