Frejpan ladies goes TGL!

dagen börjar med 8timmar på Maxi, kändes dock som 3 timmar eftersom det var konstant kö och man glömde titta på klockan.. vilket är ett tvångsbeteende här på luxen (där jag är i skrivande stund)  men här med ett mellanrum på 10 sek och man blir lika frustrerad att det bara gått 10sek.. konstigt...

iallafall..kvällen börjar med att jag tittar fel på busstabellen.. så jag blir än en gång stående vid rinkebykorset (haha minns ni örebrogänget?)
sen blev det käk på tegel med lovely frejpan! och den tråkiga nyheten att Pettan slutar..

hela gänget hade ju varit hemma hos Madde på förpartaj så vissa var mycke gladare än andra, vissa hade även fått informationen att man har bättre mottagning på mobilen under bordet...och att det var tid att värva nya spelare över telefon kl 23 en lördag och med lite för hög promille.. men det är väl då man har den bästa övertalningsförmågan har jag hört.


scenario: jag står i baren för att beställa en cider. En kille från herrlaget (som oxå va där) som blivit pushad av halva laget att gå fram o snacka med mej kommer och ställer sej på min högra sida.

Han börjar med att lägga armen om mina axlar och le lite förnöjt var på jag ler lite förvåpnat och frågande tillbaka...


han: "tjeeena..hur är läget." fortfarande med armen om mej


jag:"hej, hej... det är fint!!" glad, eftersom det alltid är hysteriskt kul med fulla människor

han:"näää.. jag bara larvar mej"  och jordens bredaste leende

jag: "ja.. du ser ju ganska larvig ut" besvarar med ett colgatesmile (som om jag hade ett)

han(trumpet):"vadå...? menar du det?" tar sakta bort armen från mina axlar..

jag: ".........nää, jag bara larvar mej...!" ger honom ett vänskapligt och lätt knytnävsslag på axeln (manlig vänskapsgest som jag snappat upp...?) blinkar med ena ögat och går därifrån..


sammanfattningsvis så var det en riktigt trevlig kväll, som det har en tendens att bli när frejpan är ute på upptåg! 


Kommentarer
Postat av: Örebrogänget nr 1

Du önskar du bodde i det där Rinkebykorset va!? Tuvr att du inte tog en taxi. De som kör där kan ha dyra kameror och längtan i bakluckan har jag hört

2008-10-05 @ 19:30:04
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: Örebrogänget nr 2

Jag kommer ihåg! Det var tider det! Snart blir vi stående i trappan :)

2008-10-06 @ 16:51:38
URL: http://maalinwiklund.blogg.se/
Postat av: örebrogänget nr3

åhh längtar!! och jag ska ta med mej garn.. massor av garn!!

2008-10-06 @ 22:02:02
URL: http://flanellen.blogg.se/
Postat av: Örebrogänget 4

Ååh, jag längtar också... Singstar, Trappan... ska vi bada också??

2008-10-07 @ 08:30:33
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: örebro nr18

jag vill bada och fika, ochslöa, och promenera och festa.. och gå på korridorsfest och..

2008-10-07 @ 12:27:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0