fick mej att tänka på..

en dröm som hängt kvar ett tag...

hela min släkt var där, vi skulle ha en stor släktmiddag ute i skogen. Skogen var sådär mossig och mysig som i Ronja Rövardotter, och mitt inne i skogen  var ett långt bort framställt  (sånt där bord som vi brukar ha på jockes land med tillhörande bänkar gjorda av plank och stubbar)Bordet var dukat med porslin, blommor i vaser och det där andra  som alltid är på fest... ?

När hela tjocka släkten vandrat genom skogen och kommit fram till bordet berättade min mamma för mej att dom skulle lämna mej där för att björnen skulle ta mej..och så gick dom..
"jaha" tänkte jag och hade inte en tanke på att följa efter dom, utan jag inväntade mitt öde...

Mycke riktigt kom björnen springande och rytande från ingenstans!
Paniken bröt ut och jag började kättra upp i närmaste gran!
Björnar e ju ena hejjare på att klättra så han va inte sen att följa efter.

Granar har ju inte en förmåga att växa i all evighet och tillslut nådde jag toppen... men som tur var stod det en vit billy (bokhyllan) på toppen av granen.. 
Detta utgjorde dock ett problem för björnen för han var inte så van att klättra i bokhyllor, så han började hoppa som en tok efter mej..
När jag satt där på högsta hyllan och inte kom mycket längre kom jag plötsligt ihåg att jag hade en bakplåt i bakfickan... och nästa gång björnen hoppade slog jag honom i huvudet... HA!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Det är ju som i Kallijanka!

2008-10-09 @ 12:13:53
Postat av: ellen

jag kankse är han... har inte tänkt på det på det viset...

2008-10-10 @ 11:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0