en spinoff till "hej, det är jag"..

ja sånt är ju så mod"ä"rnt i tv-världen..
(att bero på tv... så hade nån kass översättare skrivit "teve"..får man det Jossan? jag trodde det va short för television...?)

nu till saken... kollade just på teve (haha!) och dom filmade några som tyckte någonting var roligt... varför är det så att dom skrattar, sen tittar sej omkring och kollar om andra skrattar, och gör dom andra det så skrattar dom ännu lite högre...så fult!
ju fler som skrattar desto roligare skämt...? isåfall hur mycker roligare? om tio skrattar bli skämtet dubbelt så kul som om det bara är fem...eller?

orka bli bekräftad att man tyckte rätt sak va rolig!..isåfall skulle jag inte skratta alls lika ofta (nästan aldrig) om jag va tvungen att tycka som nån annan...dödslöjligt!

Kommentarer
Postat av: Tydligen språkprofessor

Några efterforskningar senare har jag kommit fram till att man kan skiva både tv och teve. Det där med försvenskningar är ju också modärnt nuförtiden (till exempel stalker som numera tydligen heter "stalkare" på svenska!) Min teori är att man ändrat från tv till teve för att kunna skriva tex tevetittare istället för tv-tittare..eftersom svenskar i allmänhet inte kan skriva och således inte vet hur de ska sätta ihop ord, så att säga!



Förövrigt brukar jag anamma Ebbas version: Tevi. :)

2008-10-22 @ 18:50:32
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej du vackra människa!

Skulle du vilja ha gratiskläder ifrån H&M eller Gina Tricot?

Allt du behöver göra är att klicka in på länken här nedan och bli medlem. Hur lätt som hellst. ALLT är gratis, ingen smygkostnad alls!.

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=6935

2008-10-22 @ 18:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0