Gamla godingar del I


somliga glömmer aldrig bajsmannen.. men jag ska ta det från början..

En man i dryga 60årsåldern vill beställa diverse nya vitvaror av mej på jobbet och ger mej strikta mått och önskemål som ska uppfyllas. Jag beställer hem grejerna och allt visar sej vara fel! 60cm spisen skulle vara 70cm, även fast han mätt den gamla spisen och bestämt hävdat att den var 60cm bred (!) och kylskåpet kan verkligen inte vara lägre än det gamla även fast vi redan klargjort att de måtten han ber om inte finns längre.. Efter många ronder av vem som har rätt och fel kommer mannen in i butiken lagom upprörd över vår dåliga service (....??!!) och pratar med min chef (jag sitter i lunchrummet och äter) de står och pratar en lång stund och sedan utbrister gubben högfärdigt:


"Oj, det hände en olycka...men det tar väl du upp!?"

Min chef tittar oförstående på honom innan det går upp ett ljus.. Karln har bajsat på golvet!

mannen fortsätter sedan att oberört ställa trettioelva frågor om värmepumpar medan min chef försöker förstå vad som just har hänt...jag menar vad säger man? "skit på dej gubbe" går ju inte för det har han ju precis gjort!
Chefen kommer sedan inspringande i lunchrummet(där närmsta toalett finns) med ett papper med nånting på och säger åt mej att inte titta med risk för att jag förlorar aptiten...


Jag är än i dag tacksam över att jag slapp närvara vid detta tillfälle men det är helt klart en historia värd att minnas så man kan roa barnbarnen och va grandma' of the year mitt i deras kiss-och-bajs-ålder.

Men framförallt.. hur många tillfällen han man inte kommit på sej själv med att fundera hur denna farbror lyckats!? Till sanningen hör att han var iförd långbyxor vid tillfället och att det som trillade ut vid byxbenets slut tillhörde grupp två i bajskonsistens (1löst bajs, 2 bajs och 3 bajskorv) och att han inte uppvisat konstigt beteende mer än att va dum i huvudet, vilket kan betraktas som ganska vanligt. (jag har även frågat han som levererade varorna till gubben om det fanns något uppseendeveckande i hemmet så som en liten klutt på tröskeln eller en korv på hallmattan.. men icke!)


Han måste ha ju ha tränat! Han kan inte ha haft kalsonger eller om han hade det så va det iaf inga y-front! Och hur kan människan stå kvar och fortsätta prata och vara otrevligt dessutom!?

Hade det vart jag hade jag snabbt kommit på att jag inte var Mio min Mio och att jag inte hade nån gammal tant som vävt mej en slänkappa med osynlighetsgörande egenskaper och istället snabbt sjunkigt genom jorden eller bara avlägsnat mej ursäktande genom utgången.. men som tur är var det inte jag för jag har ingen slapp rynktråd!


Kommentarer
Postat av: Melker

Hahahahahah.... jaaaa, Bajsmannnen är ju en klassiker!!!

Underbart!

(och hur f-n bar han sej åt egentligen..?)

2008-06-26 @ 15:03:38
Postat av: Jossan

Slapp rynktråd är det bästa uttrycket du har i ditt vokabulär, all times!

så jävla kul. ser fram emot gamla godingar 2.



(2 inlägg på en dag?!?!?)

2008-06-26 @ 16:44:17
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: Ellen

haha ja.. jag tror jag har tagit mej vatten över huvudet..

2008-06-26 @ 17:49:35
Postat av: cina

Wow.... tog ett tag innan du började skriva! Ändring av design kan vi disk så ska jag visa dig lite av det jag listat ut....

2008-06-27 @ 11:35:03
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0