Bröderna lejonRonja Långstrump i bullermakagatan på luffen i Lönneberga med kråkdicken på taket

Jag sa till mej själv att jag skulle "hotta" upp denhär sidan innan jag skrev mitt första inlägg(men insåg ganska snart att jag inte hade orka att ta treda på hur man gör..), men efter gårdagskvällen kan man ju inte motstå att föreviga diverse citat och händelser...

För att börja nånstans bestämde sej jag o Jocke för att inhandla utomhusmöbler, "så att vi kunde sitta ute",ca 1½timme innan Frejpan Ladies Orginal skulle anlända. Vilka visioner vi hade är ännu oklart, kankse att vi var Byggare Bobs överman eller nått, men möblerna var säkert inpackade i kartong och hann självfallet inte bli ihopbyggda..

Det gck att äta inomhus oxå och middagen inleddes med lite catching up och kroppsliga illustartioner där Jossan förklarade precis hur cykelstölden hade gått till och hur man såg ut om man är deltids-döv men även diverse märkliga inkast förverkligades återigen.
För att kunna vara säker på överkonsumtion av vin ska men naturligtvis ta med sej en box (it's a baag in box, it's a bag in a boox, it's a bag in box, it's a bag in a boooooooox!) då kan lätt samtalsämnena verka självklara för vissa men lite mindre självklara för andra...

Jossan: "Har ni förlovat er!!??"
Jag: "Nej..?"
Jossan: "Vad är klockan?"

Bröderna lejonRonja Långstrump i bullermakagatan på luffen i Lönneberga med kråkdicken på taket började som en skön grej att man kankse kunde slå ihop Ronja Rövardotter och och Pippi (för att spara tid??) för att sedan sluta i ett härligt potpurri av Astrid Lindgren-skapelser. Dock blev jag nedröstad när jag tyckte att Assar Bubbla borde ha en klar plats... vem känner inte till herr Bubbla!?  en parantes *gör en parantes med pekfingrarna på var sida om huvudet* pot pourri = franska för rutten gurka

Tyskarna tog sej vidare till final och hastigt och lustigt skulle vi till "missbruket" där det var afterbeachparty (hell yeah!)

eftersom jag är fylle-analfabet så gick vi av vid fel busshållplats och tyckte det va AS-länge tills bussen skulle gå 23.17 (men klockan var ju då 23.37...?)
Men tur va väl det för hade vi annars fått se bilder på rök och solnedgångar!? Svar: Nej!
Han hade skickat bilderna till Expressen men inte blivit erkänd eftrsom dom ville ha bilder på ELD och inte rök från 300meter avstånd, men vad gör man!
Vi fick även lära oss att man kan filma med en digitalkamera, utube here I come!
Han hade även en "riktig" filmkamera och ett stativ (värde 20.000pix) som han brukade filma sina småpojkar med (lät inte helt OK) och icke att förglömma en limpa Längtan i bakluckan.

Tegel var mest som vanligt bortsett från att vår årgång börjar bli närmast utrotningshotad..vi borde kankse fridlysas..?
Jossan fick snabbt en danspartner i form av en liten rysk pojke, eller liten och liten han var ju minst 1,90 och hans näsa kunde agera bostad åt minst halva Storstugan..Vi kallade honom Vladimir.

Vid hemgång var Jossan på svältgränsen och skulle för första gången äta kebab, som fick utlåtandet:
"det smakar som långt kött" för att sedan lite senare ändra sej till att det smakade spya.

Det visade sej faktiskt att Jossan kan ta bussen även om hon har bil men kommer egentligen BigBrother tillbaka??


Kommentarer
Postat av: Jossan

Alltså haha! Skriv mer, skriv mer, skriv mer! Varje dag helst! Jag kan inte sluta skratta! (typ.)

Det visade sig att långt kött inte är bra för magen för mina toalettbesök har varit mer än sporadiska sen jag åt den där spyan.

Det här var roligast ever.

2008-06-26 @ 13:18:50
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: Malte

Det var kul! Fast jag tycker fortfarande inte att min baksmälla är befogad. Jag tog ju inte ens nån tequila. (Eller minttu. I urringningen)

2008-06-26 @ 13:29:20
Postat av: Melker

Hahaha...fantastiskt!! Och nu sitter jag återigen och asgarvar för mig själv på jobbet!

2008-06-26 @ 13:36:31
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: Ellen

haha malin det var för att du envisades med att bara äta kärnorna i drinken!! och sen har jag hört att sprit tas upp som bärst i uringningar.. men det är bara vad jag har hört

2008-06-26 @ 13:47:35
Postat av: Jossan

man ska inte lita på Hänt extra!

2008-06-26 @ 14:08:20
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: Melker

Men däremot så är allt som står i Se&Hör sant.. :-D

2008-06-26 @ 15:05:05
Postat av: emma

Ellen, va kul att se dig här :D hahaha

2008-06-27 @ 13:15:13
URL: http://litenemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0