"Vi går bara på bio..."


I tisdags hade jag och Maria bestämt att vi skulle gå på Allsång, men det regnade ju så vi ändrade oss till bio och lite käk.

När jag väl kom in till stan var det helt plötsligt klarblå himmel och Allsång blev på igen!

Som vanligt är man inte ensam på skansen och vi hittade en plats längst bak vid restaurangen där vi faktiskt såg scenen.. vi hade även klar utsikt över de båda vakter som bytte av varandra och som troget vaktade in/utgången till restaurangen så att ingen kom ut med alkoholhaltig dryck.(viktigaste mission ever!)


Vi kunde snabbt genomskåda den viktigaste delen av vaktutbildningen, nämligen hållningen! Som visade sej vara olika beroende på kön (snorre eller lisa, inte "jag står i kö till glasskiosken")

Den korta och relativt storbystade tjejen svankade så att skuldrerna nästan vilade på den putande rumpan, vilket resulterade i att brösten stod rakt ut... Vi försökte ju självklart härma och klarade typ 1 minut utan att bryta ryggen, men vi hade ju förstås samma utbildning!

Killen däremot var väldigt noga med att visa sina "skräckinjagande" biceps (läs:armar motsvarande en 10årings) och för att inte tala om det intensivt framskjutna skrevet! Han hade även ett rakat huvud stort som en valnöt och en ilsken uppsyn men det tror jag va mer naturligt än intränat...


Efter det tog vi nåra drinkar på diverse ställen och hamnade på Cafét och minglade med kändisar... okej det va Kickis och okej vi sjöng karaoke...men vi hade riktigt kul!

Sen när Kickis stängde hittade vi tre grabbar att driva me och hamnade på Labbet.

Först fick vi inte komma in för att det va 23 men jag drog fram mina matte E kunskaper och hävdade att vår snittålder va 25 och att vi borde få komma in.. vakten köpte konceptet!

den älsta av grabbarna, en mexikansk hunk: Diego (läs: lite överviktig kille med bitchtits och en näsa broader than broadway) skulle bjuda mej på nått från baren...

Jag: nej tack det är bra...okej då jag tar en mohijto!

Diego skruvade på sej och såg väldigt obekväm ut och jag förstod ingenting..
Diego: "oj det blev så dyrt förra gången jag handlade"

Jag: "jaha, men...då tar jag en cider då....?"
och det fick jag efter lite om och men...

vi satt där och snacka en stun och tillslut kom det fram att den mest aggressiva av grabbarna kom från norrland och plötsligt kom jag oxå från norrland och han blev nästan glad... Så där satt vi och förde en konversation på norrlänska tills han var tvungen att fråga vart jag var ifrån och jag gjorde missen (?!) att svara "överKalix". Varpå det fullständigt svartnade i han ögon och han började andas rök! Han var från Kalix (rättare sagt "underKalix" enligt min mening haha) och hävdade bestämt att stan hette endast Kalix och att det bara var dom som bodde i övre delen av stan som sa ÖverKalix (ja, och jag kom ju därifran sa jag ju!!) och blev uppenbarligen djupt förnedrad när hans del av stan kallades underKalix... jag gick därifrån innan han hann slå mej... =)

Maria hade sedan i toakön (denna gång "jag står i kö till toaletten") hittat en riktig snygging som hon pratade länge och väl med. Jag som då blev lämnad ensam kunde ju inte bara stå där och glo som en fågelskrämma utan började prata med närmsta person. Denna person var en ganska så plakat transa (ganska snygg sådan) som var jättetrevlig. och jag öppnar samtalet:


Jag: "Shit vilka långa naglar, kan du ens röra dej med dom?!" (dom va säker 10cm långa och sådär äckligt krökta)


Hon: "Jaaa! gumman, det ända jag inte kan göra med dom är att torka mej i skitan"

jag fick ju svar på tal...


Jag: "men vadå? har du dom alltid på dej?"


hon:"nej, de är lööschnaglar (näähää!? tänkte jag) så dom har jag bara när jag är ute och festar, tisdag, onsdag, fredag och lördag! deom är lika löscha som peruken så alltihop åker av så fort jag kommit hem"


Vi fortsatte att snacka en stund och jag blev presenterad för hennes Biff-kompis från götet... det måste påpekas att detta endast var 1/3 av samtalet då jag knappt hörde vad hon schluddrade fram de andra två.. Maria lämnade godingen på dansgolvet efter att han hävt ur sej "bli inte arg nu men jag gillar killar..."

sen hände väl inte mycket mer av värde...


Kommentarer
Postat av: Melker

Hahahaha... en helt vanlig kväll med andra ord...hihi..

Ha så kul i helgen också, och passa dig för de eldsprutande dvärgarna, de kan vara farliga ibland har jag hört... ;-)

Puss!

2008-07-11 @ 11:49:28
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: jossan

haha, sjukt kul! (som vanligt)

skönt att du förklarar "kön" två gånger i samma inlägg.

men en sak jag missade: detta med diego? hade han redan köpt en drink till dig eller vad? och hur slutade den historien?

2008-07-11 @ 12:58:56
Postat av: Ellen

nej han ahde köpt åt alla andra och jag tyckte det va dåligt.. det slutade med att jag fick en cider...

2008-07-11 @ 13:12:31
URL: http://flanellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0