Gamla godingar IV

Detta är oxå en återblick några år tillbaka i tiden då jag o nåra killkompisar bestämt oss för att hem från Tegel efter en studentskiva...

Det var under den tiden då Jermer upskattade att dra några raplines och tillverka svärd av pinnar eller diverse andra naturmaterial.. det var även på den tiden som Anders lajv karriär låg precis runt hörnet.


Skivan hade haft slampit 80tal på temat och vissa av oss var utklädda därefter medan andra (Anders och Jermer) hade matchande träningsoveraller i lila och mörkgrönt prassligt vindtyg(sånt där som man ofta se par ha på campingplatser).


Jag kommer inte alls ihåg hur samtalet fortskred, eller samtal och samtal det var snarare en monolog där Jermer sammanfogade olika saker som tycktes rimma till en raptext, medan vi andra inte kunde göra mycket annat än att skratta åt de befängda texterna.

Verserna började få allt färre ord och det hela slutade med en het diskusson om att man verkligen inte kunde rimma tröja med tröja och Jermer lämnade rapkariärren, för denhär gången, för att hitta en pinne att fäktas med, kanske för att "hotfullt" övertyga oss att tröja minsann rimmar på tröja!


Han bestämde sej även för att angripa Anders träningsoverall och det första den förlorade var en ärm.. Han for runt som som en ilsken geting, bortsett från att han inte var så ilsken, ena stunden satt han på anders rygg och andra var han nere i diket för att leta en pinne för att sedan rycka fodret från träningsoverallsjackan... denna lemlästninga av klädesplagg slutade sedan i en välriktad och ofta citerad kommentar:


"Men Anders, du kan ju inte gå till Mordor i bara en trasa!!" syftande på hans trasiga overall och lajv/Sagan om ringenintresse, vilket som för stunden nog var det roligaste som kunde sagts...


I flera veckor efter kunde man hitta tygtrasor längs vägen och varje gång kunde man erinra sej Träningsoveralls-marodörens framfart!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Marodör rimmar på Mordor.

2008-07-01 @ 21:41:39
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: Melker

Hahaha... och det var till den skivan du inte behövde klä ut dig, enligt PG.... ;-)

Den kommentaren lär ju heller aldrig glömmas!

2008-07-01 @ 22:27:45
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: ellen

ja jag har oxå hört att mygga rimmar på laxsmörgås.. och jag behöver nog aldrig klä ut mej.. speciellt inte när jag ska va anden..

2008-07-01 @ 22:38:58
Postat av: Melker

för att inte tala om WC-ankan....

2008-07-02 @ 08:28:38
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: jossan

säger du väg eller vägg?

2008-07-02 @ 09:48:11
URL: http://josefinus.blogg.se/
Postat av: ellen

jag brukar använda båda ungefär varannan gång.. och ibland säger jag katt för att festa till det.

2008-07-02 @ 11:08:14
Postat av: jossan

ja det var festligt!

2008-07-03 @ 16:35:34
Postat av: Cina

.. väntar på uppdateringar om världen "förr"...

2008-07-07 @ 17:44:46
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: emma

va det då PG påstod att du hade varit på horfest eller liknande :) ? hahaha ;)

Ja, läs på du bara, jag ska skriva massor för dig :)

2008-07-08 @ 14:41:52
URL: http://litenemma.blogg.se/
Postat av: Cina

Skumt...

Det är ngn vajsing på ditt senaste inlägg...iaf kommentarerna... går inte, så jag skriver här istället :-)



Oavsett HUUUR många gånger jag hör dig berätta om Wilma, så kommer jag aldrig tröttna. Tycker det är dags att filma henne, även om bilderna du målar upp är tydliga som tusan!



Ha så kul i kväll och njut av din lediga dag ;-)

2008-07-08 @ 18:54:03
URL: http://lovelybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0