i may have pulled a pirate... att dra en rövare!..eller som jossan skulle sagt: att springa!

Gårdagskvällen började med frid och fröjd på kräftskiva hemma hos Mossan... men det kan finnas film om "Kräftkungen och jag" och diverse turkiska kräftor på äventyr.. men det är inget som säger att det har hänt.. allt är montage som i alla blaskor!

Jag och Limpan fick dock åka iväg och köpa nya kräftor för dom jag köpt (typ smartaste ever om dom gått att äta förstås: 22 hela kräftor och 28 stjärtar med skal!!)


KIllen i kassan: "298kr tack..."


Limpan: "näe! 59kr stod det!"


killen i kassan: "jaha? okej.. jag vet inte.."


linn går o kollar och jag står kvar o garvar..


killen i kassan: "är hon alltid så eller?"


jag: "japp! går det så går det, vådå det kunde ju vart din första dag och du kanske hade blivit jättegenerad och gått på det... vem vet.."


han: ...?


linn kommer tillbaka och mycket riktigt va d 59:- men han kan inte manöverera kassan och orkar inte jiddra så vi får kräftorna för 103:- = BRA PRUTAT, VIKTIGT!


efter middag och samtal med Bodan åkte vi in till stan och hängde på F12 ett tag, där jag träffade en tysk och en irländare som var ett märkligt par, dock var de ytterst noga med att poängtera att dom inte va ett PAR..! Tysken såg ut som en traditionell greve, kavaj och scarf, och irländaren som en skogshuggare, röd-och-svart-rutig (alldeles för stor) fleecejacka...

vi skildes åt efter att jag förklarat att jag skulle läsa "physics" i höst (alltså fysik inte idrott haha) och att jag kan ha sagt att Cafét va "the place to be!"


jag lämnade kräftskive-crewt och gick till humlan och minglade lite innan vi gick till Hells Kitchen, stackars Emma och Andreas letade livet ur sej efter oss på Köket för enligt Bodan, som alltid är den nyktraste, va vi där..

vi dansade en stund tills CC "schkulle ta en schväng.." och jag o vi gick ut och tog luft..

där stannade vi för att vi träffade nåra riktiga karaktärer!

En kille "som varit tillsammans med susanna kallur... men jag skiter i henne nu" som vi aldrig verkade bli av med!


tillslut myttade vi loss!
Jag och Sanna kände VERKLIGEN! inte varann och bodan va bara nån full j*vla brud som va asjobbig och hade hängt efter oss hela kvällen (även fast vi inte kände varann...? som thuvr va va han ju aspacked och märkte inte när vi drog en rövare för att dölja den rövaren vi dragit härom nyssens)


Han till mej: "vad heter du, du har så vackra ögon, alla tjejer har ögon men dina är verkligen vackra!" (haha, den va en ny variant och han skulle sett dom när jag hade kvassiögat!)


Jag tittar mej omkring och kommer i stundens hetta inte på nått namn!:"ehhh... SANNA!"


sen lite raaaraaaraaaraaa som jag inte lyssna på..


Han till Sanna: "Du är ju inte svensk! du känner dej ju inte svensk!?"


Sanna: "jo, jag är helsvensk och jag känner mej verkligen svensk! jag pratar svenska, jag är född i sverige..."


han(lite upprörd):"Jag är från afrika och jag är stolt över det!"


samtalet fortsatte i den karaktären en stund (lyssnade inte sååå aktivt) tills han började anklaga mej för att va svensk!


Jag: "jag kommer från ryssland, jag är född i ryssland, båda mina föräldrar är ryska och vi flyttade hit när jag va tre år!"

vart kom det ifrån lixom och jag var drop dead serious!


han köpte det nästan direkt och ville att jag skulle prata ryska..


Jag: "mina föräldrar ville aldrig lära mej! jag kan inte ett ord ryska!"

nog om det för det fortsatte så i typ en halvtimma..(man kankse undrar vart CC tog vägen men hon va på ett hus me en kille så d va lugnt...?)


sen när vi kommit på att klockan va way past sista-bussen-tiden skulle vi käka..

Sanna snor då genast en feferoni från en främmande killes tallrik, som besviket hävdar att han fick fjäska länge för den där extra feferonin som nu låg i Sannas mage..
han satte sej sedan med oss och snackade i en halvtimma om feferonis, hur han bodde på lidingö och odlade feferoni och vilken massiv export den va eftersom man på lidingö kan betala med; kontanter, kort, amex, euro och feferoni!

vi kom fram till att han måste heta Victor Feferoni, och så va det..helt otroligt!!

han bjöd oss sedan på feferoni-skördefesten i oktober och gick sen sin väg...

jag va hemma halv sju i morse men det va det värt! länge sen jag fick mytta så mycke på en kväll!
 ja' älskare!


Kommentarer
Postat av: Cina

Vart hittar du alla människor????????????

2008-08-17 @ 14:38:06
URL: http://lovelybitch.blogg.se/
Postat av: Melker

Hahahahaha,från Ryssland!! Underbart,Sanna! ;-)

Det är ju sååå kul att driva lite..

Puss!!!!

2008-08-18 @ 08:01:21
URL: http://ullismelin.blogg.se/
Postat av: Malin

Du skulle passa in bra på en Örebrokrog. SNARAST!

2008-08-20 @ 22:47:30
URL: http://maalinwiklund.blogg.se/
Postat av: jossan

ja jag får väl säga'rt: ATT SPRINGA! om du sprang nån kväll så var det väl denna.. men vad hände med mannen med glittrig t-tröja!?

2008-08-21 @ 09:47:46
Postat av: ellen

jossan jag vet inte vart han tog vägen!! saknar honom ännu!

malte.. det ligger i pipen! kollar lite helger just nu!

2008-08-21 @ 11:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0